Notičky

NOTIČKY


Charakteristika:

Program doplňkové činnosti dětského sboru Notičky je svým obsahem přizpůsoben dětem ve věku 4–7 let.  Do dětského sboru dochází 28 dětí, pod vedením p. uč. Kateřiny Burgstallerové a p. uč. Hanky Vlkové. Je rozdělen na dvě skupiny pro děti ve věku od 4 až 5 let a skupiny pro děti od 5 až 7 let. Tato doplňková aktivita probíhá vždy v odpoledních hodinách jednou týdně. 

Děti se zde učí naslouchat a rozumět textu, vnímat náladu a charakter písniček, na které reagují pohybem, hrou na tělo, instrumentální nástroje. Snažíme se u dětí probudit kladný vztah k hudbě, radost z vlastního zpěvu a společných hudebních aktivit.

Záměry:

  • Budeme si osvojovat zásady našeho společného soužití, komunikace, vytvoříme si společná pravidla a budeme se je snažit dodržovat
  • Povedeme děti ke vzájemné spolupráci, respektovat jeden druhého, k samostatnému rozhodování a odpovědnosti, k ohleduplnosti, k vědomí, že každý má zde své místo, má práva i povinnosti
  • Podpoříme rozvoj tvořivosti, fantazie a snahu dětí hudebními, řečovými činnostmi vyjádřit své pocity a nálady bez zábran a ostychu, vyjádřit své potřeby
  • Podpoříme systematický rozvoj řeči intenzivním prováděním preventivní logopedické péče
  • Budeme u dětí rozvíjet schopnost spolupodílet se na činnostech a spolupracovat
  • Dělat radost sobě i druhým
  • Procvičovat paměť
  • Budeme děti učit hodnotit své pokroky
  • Rozvoj kultivace mravního i estetického vnímání, cítění a prožívání ve vztahu k hudbě

Očekávané výstupy:

  • Učit se nová slova a aktivně je používat
  • Prožívat radost ze zvládnutého a poznaného
  • Spolupracovat s ostatními
  • Vnímat a rozlišovat pomocí smyslů (sluchově rozlišovat zvuky a tóny)
  • Správně vyslovovat, ovládat dech, tempo i intonaci řeči
  • Porozumět slyšenému (zachytit hlavní myšlenku textu písničky)
  • Záměrně se soustředit na činnosti a udržet pozornost
  • Uvědomovat si příjemné a nepříjemné citové prožitky (lásku, soucítění, radost, spokojenost i strach, smutek, odmítání)
  • Osvojit si elementární poznatky o okolním prostředí, které jsou dítěti blízké, pro ně smysluplné a přínosné
  • Zachovávat správné držení těla
  • Utvořit jednoduchý rým
  • Vyjadřovat se prostřednictvím hudebních a hudebně pohybových činností, zvládat základní hudební dovednosti, vokální i instrumentální (zazpívat píseň, zacházet s jednoduchými hudebními nástroji, sledovat a rozlišovat rytmus)
  • Ovládat dechové svalstvo, sladit pohyb se zpěvem
  • Koordinovat lokomoci a další polohy a pohyby těla, sladit pohyb s rytmem a hudbou
  • Formulovat otázky, odpovídat, hodnotit slovní výkony, slovně reagovat
  • Naučit se nazpaměť krátké texty, úmyslně si je vybavovat

Vzdělávací nabídka:

  • Artikulační, řečové, sluchové a rytmické hry, hry se slovy, slovní hádanky, vokální činnosti
  • Námětové hry a činnosti
  • Činnosti zajišťující spokojenost a radost, činnosti vyvolávající veselí a pohodu
  • Aktivity podporující sbližování dětí
  • Tvůrčí činnosti slovesné, hudební, hudebně pohybové, podporující tvořivost a nápaditost dětí
  • Hry a činnosti záměrné k poznávání a rozlišování zvuků
  • Smyslové hry, činnosti zaměřené na rozvoj a cvičení postřehu a vnímání, zrakové a sluchové paměti, koncentrace pozornosti
  • Hudební a hudebně pohybové hry a činnosti
  • Hry na tělo
  • Hry na instrumentální nástroje
  • Poslech živé i reprodukované hudby
  • Pohybová improvizace

 

Jméno pedagogů:

Hana Vlková, absolventka kurzů:

Instrumentální doprovody písní, Písnička v HV, HV v MŠ, Sborový zpěv v MŠ, Písnička jako cesta k poznávání světa, Hudba a zvířátka

Kateřina Burgstallerová, absolventka kurzů:

Učíme děti zpívat v mateřské škole a základní škole, Hudební výchova v MŠ-nové inspirace

 

 

 
TOPlist